SPCLEP Brașov se organizează în scopul evitării aglomerației în sălile de așteptare

Social

Începând cu data de 18.03.2020, având în vedere Decretul nr.195 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, semnat de Președintele României și în scopul evitării aglomerației în sălile de așteptare ale SPCLEP Brașov, se organizează activitatea de primire a cererilor și documentelor necesare eliberării actelor de identitate și cele privind stabilirea reședinței în municipiul Brașov, respectiv pentru eliberarea documentelor de identitate, precum și soluționarea cererilor pe linie de stare civilă, astfel:
– se asigură relația cu publicul la serviciile aparținând S.P.C.L.E.P. Brașov, în intervalul orar 8,00 – 12,00, în zilele lucrătoare de luni până vineri inclusiv.

Ultima zi de vineri din lună nu se primesc cereri pentru eliberarea actelor de identitate, însă se eliberează cărțile de identitate și cărțile de identitate provizorii pentru dosarele procesate;
– se limitează accesul persoanelor la serviciile aflate în relația cu publicul, iar prezența altor persoane care nu justifică motivat interesul de a se adresa lucrătorilor de specialitate este interzisă;
– la Serviciul Evidența Persoanelor, se preiau cereri pentru eliberarea actelor de identitate la 4 ghișee, prin suplimentarea cu încă 2 stații de lucru, în baza programărilor on-line făcute pe pagina de internet https://extranet.brasovcity.ro/EvidentaPersoanelor/Programare.aspx , iar un ghișeu cu stație de lucru va fi pus la dispoziție pentru soluționarea cererilor cu caracter urgent, pentru situații deosebite, cazuri sociale, etc., prin programare prealabilă la numerele de telefon: 0268/416550 tasta 9 interior 248 sau 0747014803;
– la Serviciul Stare Civilă se primesc și se soluționează necondiționat/fără limitări cererile privind declararea nașterii și a decesului. Pentru situații de urgență, în intervalul orar 12,00 – 15,30 se apelează numărul de telefon 0268/416550 tasta 9 interior 166 (înregistrări nașteri) sau interior 181 (înregistrare decese) sau 0747010878; În repausul săptămânal, respectiv sâmbăta, se asigură înregistrarea deceselor în intervalul 9,00 – 13,00.
– depunerea cererilor de eliberare a duplicatelor certificatelor de stare civilă se face după o prealabilă programare făcută la telefon 0268/416550 tasta 9 interior 182 sau 0747010878;
– depunerea cererilor de transcriere / înscriere a mențiunilor privind modificările intervenite în străinătate în registrele de stare civilă române a certificatelor de stare civilă procurate din străinătate se fac urmare programării telefonice la telefon 0268/416550 tasta 9 interior 251 sau prin programări on-line de pe pagina de internet a Primăriei Municipiului Brașov, https://extranet.brasovcity.ro/transcrieri/Programare.aspx, pentru cetățenii care solicită transcrierea certificatelor/extraselor de stare civilă ale persoanelor care au redobândit cetățenia română și care nu au avut niciodată domiciliul în România (ex. cetățeni ai Ucrainei, ai Republicii Moldova);
– pentru obținerea de relații privind depunerea declarației de căsătorie se poate apela numărul de telefon 0268/416550 tasta 9 interior 168;
– La casieria instituției se vor achita plățile prin numerar sau card bancar, taxele instituite la nivelul serviciului putând fi achitate și prin ordin de plată bancar sau SMS, pentru valorile stabilite.
– activitatea de primire în audiență la sediul instituției este suspendată.

Menționăm că potrivit art. 50 din Anexa nr.I privind MĂSURI DE PRIMĂ URGENȚĂ CU APLICABILITATE DIRECTĂ din Decretul nr.195 din 16.03.2020 privind instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României, semnat de Președintele României ”Pe durata stării de urgență, autoritățile administrației publice centrale și locale vor lua măsuri pentru organizarea activității astfel încât să fie evitat, pe cât posibil, contactul direct între persoane, inclusiv prin utilizarea mijloacelor electronice de comunicare”.
Totodată facem precizarea că potrivit art. 14 din aceeași Anexă se stabilește că ”Se menține valabilitatea documentelor eliberate de autoritățile publice care expiră pe perioada stării de urgență”.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *