Au început lucrările la primele 3 trasee de mountainbike din Masivul Postăvarul

Divertisment

Lucrările la primele 3 trasee de mountainbike, care vor fi amenajate în cadrul parteneriatului dintre Asociația Club Sportiv NH Bike și Primăria Brașov, au început în aceste zile, după ce săptămâna trecută a fost emisă autorizația de construire pentru acestea. Tot la sfârșitul săptămânii trecute a fost depus și studiul de fezabilitate pentru celelalte 3 trasee pe care le va amenaja Primăria Brașov, în cadrul programului de investiții. Daca cele 3 trasee la care au început lucrările vor fi amenajate în apropierea pârtiilor de schi și a instalațiilor de transport pe cablu, celelalte 3  urmează un traseu mult mai sinuos, care presupune o serie de amenjări și lucrări mai complexe.

,,La începutul acestei săptămâni am început lucrările de amenajare ale celor 3 trasee de biciclete pe care asociația noastră (NH Bike) le realizează împreună cu Primăria. Am făcut pichetarea traseului, iar în zilele acestea vom începe lucrările de amenajare. Am ales niște trasee care să ne permită o avizare cât mai rapidă și care vor completa celălat proiect al Municipalității. Două dintre trasee vor fi de nivel mediu, iar una va fi pentru practicanții cu experiență a acestui sport. Traseele care merg de-a lungul pârtiei vor fi amenajate la liziera păduri, în spatele instalațiilor de zăpadă artificială,” a declarat Bogdan Micu, reprezentantul NH Bike.

,,Mă bucur că am ajuns în faza de a transforma intențiile în proiecte concrete, pe care am început deja să le implementăm. Vorbim de cele 3 trasee care vor fi realizate în cadrul parteneriatului cu NH Bike, la care au început deja lucrările, și de cele incluse pe lista de investiții, la care am primit deja studiul de fezabilitate, iar în următoarea ședință voi propune Consiliului local aprobarea indicatorilor tehnico-economici, pentru ca să putem demara lucrările și la acestea. Astfel, iubitorii acestui sport vor avea la dispoziție 6 trasee de mountainbike, cu diferite nivele de dificultate, ce însumează aproximativ 20 de kilometri lungime. În acest fel, dacă iarna Poiana este cea mai bună stațiune de schi din România, vara, sperăm, să devină cea mai bună destinație pentru cei care iubesc coborârile cu bicicleta, în natură. După ce am introdus transportul bicicletelor cu autobuzele RAT în Poiana Brașov, de anul viitor trebuie să ne gândim la transportul acestora până în Postăvarul, astfel că trebuie să prevedem soluții pentru ca sistemele de transport pe cablu, pe parcursul verii, să fie prevăzute cu suporturi pentru biciclete ”, a spus George Scripcaru, primarul Municipiului Braşov.

Amenajarea de trasee de mountainbike

Proiect derulat de NH Bike, în parteneriat cu Primăria Brașov

Traseele sunt extrem de asemănătoare unei poteci turistice de drumeție, cum sunt cele existente în Masivul Postăvarul, cu singura diferență, că este permis doar accesul cicliștilor.

Cele 3 trasee vor fi amenajate în Masivul Postăvarul, în zona pârtiilor de schi, în afara fondului forestier.

Rutele pentru biciclete presupun următoarele lucrări:

– curățarea stratului vegetal, în general de maxim 20 de cm, pe o lățime cuprinsă între 1 – 3 metri. În locurile umede și în cele în care stă apa, se vor efectua lucrări de drenaj, lucrările de maenajare afectând doar stratul superficial vegetal,

– bătătorirea pâmântului existent, pe zonele curățate.

Traseele care merg de-a lungul pârtiilor vor fi amenajate la liziera pădurii, în spatele instalațiilor de producere a zăpezii artificiale.

Proiect derulat de Primăria Brașov

  1. Traseul de mountain bike nr. 1 – dificil. Are lungimea de 3141.60m şi face legătura între staţia superioară a telegondolei şi staţiile inferioare ale telegondolei şi telecabinei Kanzel. Acesta se desprinde spre dreapta din drumul ce face legătura între staţia superioară a telegondolei şi pârtia Lupului, la 6 m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia, merge aproximativ paralel cu acesta, după care intră în pădure.

Traseul de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 189 curbe circulare cu raze cuprinse 3 m şi 250 m, a căror lungime cumulată de 1940.41m, reprezintă 62% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Din punct de vedere al vizibilităţii, putem spune că elementele geometrice ale traseului, condiţiile topografice şi vegetaţia permit asigurarea unei distanţe medii de vizibilitate de 15 m. Pentru menţinerea vizibilitătii în lungul traseului, se vor inspecta periodic traseele de biciclete şi se va îndepărta vegetaţia şi crengile ce intră în gabaritul de liberă trecere a pistei.

Pentru creşterea gradului de dificultate al traseului s-au prevăzut următoarele construcţii  specifice ciclismului montan:

– cinci variante alternative de traseu în lungime totală de 171m, care se deprind şi revin in traseul principal pe anumite sectoare. Pe traseul variantelor alternative 2 şi 3 sunt două drop off-uri naturale cu înălţimea de 1.4-2.1m.

– două tabletop-uri, destinate săriturilor;

– un step up destinat săriturilor în urcare;

– două drop off-uri artificiale pentru sărituri în cădere;

– o pasarelă din lemn;

  1. Traseul 2 – ușor. Are lungimea totală de 4070.60m, cu poziţia de start a traseului asemănătoare cu a celorlalte două trasee, şi punctul final, staţia inferioară a telegondolei. Acesta porneşte la 6m aval de staţia superioară a teleschiului Ruia şi continuă pe drumul de acces la pârtia Lupului. După intersecţia cu axul telescaunului 6CLD, traseul îşi schimbă orientarea şi continuă printr-o succesiune de serpentine orientate pe direcţie nord-vestică, în afara şi interiorul pădurii până în jurul km 3+670, unde intră pe traseul drumului Albastru şi continuă până la staţia inferioară a telegondolei .

Din punct de vedere al amenajării în plan, traseul pistei de biciclete se prezintă sinuos, fiind alcătuit din 199 de curbe circulare, cu raze cuprinse 3 m şi 200 m, a căror lungime cumulată de 2315.39 m, reprezintă 57% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Şi în cuprinsul acestui traseu au fost proiectate construcţii specifice, pentru creşterea gradului de dificultate al traseului, după cum urmează:

– două step up-uri;

– un drop off.

  1. Traseul 3 – mediu, Are lungimea totala de 3936.16 m, este cel mai indepartat traseu din cele trei trasee.

Acesta se suprapune pe primii 130 m peste traseul 2, dupa care se desprinde spre stanga si continua in interiorul padurii, după care traverseza drumul existent si reintra in padure continuand cu un traseu sinuos. Din această lungime, 395.35 m sunt amenajaţi în lungul pârtiei Lupului, pe partea stângă a acesteia.

Traseul pistei de biciclete se prezintă mai putin sinuos decat celelalte doua trasee, fiind alcătuit din 150 curbe circulare cu raze cuprinse 4 m şi 332 m, a căror lungime cumulată de 2004.51 m reprezintă 51% din lungimea totală a pistei.

Curbele cu raze mici vor fi amenajate cu supraînălţare (contrapantă), iar cele cu raze mari se vor amenaja ca în aliniament.

Traseul de mountain bike nu prezinta elemente constructive speciale pentru crestere gradului de dificultate.

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din domeniul medical, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *